lillprinsen

Alla inlägg den 27 april 2009

Av Camilla - 27 april 2009 21:38

Jättegoda blev dom! Här kommer receptet för er som vill pröva :-)


VaniljMuffins      

Ugn 200`c  ca 20 min


1 dl socker

1 ägg

2 dl mjölk

6 msk matolja

4 dl mjöl

2 tsk bakpulver

2 tsk vaniljsocker

1/4 tsk salt


Gör så här

Blanda de torra ingredienserna i en skål

Vispa ägg & socker pösigt, rör ner mjölk & olja

Vänd ner mjölblandningen

Fyll muffinsformar till 2/3

In i ugnen


Glasyren


90 g Philadelphiaost (naturell)

40 g rumstempurerat smör

3 dl florsocker

1 1/2 tsk vaniljsocker


Rör ihop alla ingredienserna & bred på

det svalna muffinsarna garnera gärna med tex strössel,

Eller vad ni nu vill :-)


Såhär blev mina goda muffinsar :-)

Sätt igång å baka nu gott folk hahaha


Av Camilla - 27 april 2009 14:24

Tänkte att nu är det ju vår snart sommar å allt blir ju grönt å fint, så även min blogg ;-)

Idag har Wilmer å jag varit på promenad, gick vanliga svängen, va in på ica å köpte äpplen, för jag ha hunnit med å bakat å en jättegod äppelkaka :-)

Som jag ska bjuda mormor å morfar på imorn, dom kommer å hälsar på en sväng............ska även gö frostingen på mina muffins som jag bakade förra veckan, så sen är de klara!!!!!!!

Å idag ska vi äta Chili con carne mums det va hur länge sen som helst vi åt det, ska bli gott, sen får man väl gå å pruppa hela eftermiddagen hahahahaha


Ja det blev ju fint väder idag allafall, men det såg mörkt ut imorse, regna å gråmulet...........hua.............men så sprack solen fram ;-)

Jaja ska på marykay party hos mamma ikväll..................gott fika ska det bli hhihihihi.............så det blir väl till å gå en riktig powerwalk imorn Alex!!!!!!! ;-)


Nä nu ska lillpruppen få mat, ska provsmaka min äppelkaka se om den blev lyckad, så kanske jag lägger upp receptet :-)

So long allesammans!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards