lillprinsen

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Camilla - 26 januari 2010 20:23

Gav mig fan ikväll att bara lägga han i sängen.........förut har vi alltid burit han tills han somna men han börjar ju bli ganska tung nu å bära runt   

Så ikväll la jag ner han i sängen bara sa go natt sov gott syns imorn och gick ut, ja naturligtvis så blev det ju grin på en gång så jag gick in å sa nu ska wilmer sova lägg dig på kudden nu................jo men visst, fan å tänkte jag detta kommer aldrig å gå men jag hade bestämt mig att inte ta upp han, så jag satte mig brevid sängen, å sa att mamma stannar här hon tills du somnat så lägg dig nu på kudden å sov!! satt där utan att kolla på han, han stöka grina lite la sig ner typ 3 sek satte sig upp, sa mamma mamma  några ggr, jag sa bara lägg dig ner å sov du utan att kolla på han, ja efter en sissodär 20 min  av samma procedur så sov han JIPPIE hoppas det går lika lätt imorn å , nu ska detta bli en rutin, att vi kan sitta där tills han somnar, ett tag tills han vänjer sig, sen bara lägga honom å gå ut..........................


Ja en liten dagisupdate då........är där även denna vecka, han är så OTROLIGT mammig så jag undra ja hur länge jag ska måsta va där, men vi håller tummarna att det funkar att lämna honom nästa vecka, han trivs ju å va där det är ju när han inte ser mig som grinet kommer i floder.........men men det ska nog ordna sig!!!!! Är där nu från 9 till halv 12 ungefär..........efter vi ätit lunch så åker vi hem å sover å det funkar jättebra.


Ja imorn efter dagis så ska vi åka på birsta med Evelina å inviga den nya vagnen hihihihi. Va på barnens hus i helgen å köpte en ny sittvagn (sulky) lite lättare å smidigare än den tidigare vagnen, som är på dagis nu, tänkte att det är ju så knöligt å slussa den imellan hela tiden, enklare om den få vara där, då dom sover i vagnarna där så.


Nä nu ska jag koppla av framför bones.............Larsa är på hockey med pappa så nu är jag helt själv   


So long.........  

Ovido - Quiz & Flashcards