lillprinsen

Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

En liten bekännelse :)

Av Camilla - 19 mars 2010 08:20

När fick du reda på att du var gravid?  I januari 08

 Var bebisen planerad?  Både och, fick ju ett missfall i september så vi tänkte att blir det så blir det.

 Mådde du illa mycket? Nja lite på morgonen från början.

 Hur blev ditt hår? Ingen skillnad.

Hade du mycket halsbränna?  Ja fruktansvärd levde typ på novalycol på slutet.

 Grät du för ingenting? Nja lite känslig va man ju :)

 Var du känslig? Sådär…

 Vad gillade du för mat? I början ingenting åt väldigt lite, men annars inget speciellt, spagetti å köttfärssås tror jag.

 När kände du bebisens första sparkar?  Oj tror det va typ i vecka 16-18.

 Var du ofta orolig? Tror inte det, lite från början eftersom jag fått missfall.

 När började du läcka bröstmjölk? Kommer inte ihåg.

 Samlade du på dig gravidtidningar & böcker?  Nä fick av sara

 Sparkade bebisen mycket? Ja han va en riktigt stökis

 Fick du bristningar? Ja men inte några fula mörka utan ljusa

 Hur kommer det sig att du behöll bebisen? Fanns inga andra alternativ!!!!!

 Blödde du någongång? Nej.

Levde du på som vanligt? Ja

Hur gammal var du när du blev gravid? 24 år

 Hur tog dina föräldrar det? Dom blev jätteglada

 Hur tog din partner det? Han blev oxå jätteglad

 Vart bodde du/ni? I Granloholm i en 3:a

 Hur ofta gick du till mvc? Ja lite från början sen blir det ju oftare på slutet.

 Hur många ultraljud gjorde du? Jag gjorde 2 st, ett tidigt UL eftersom jag fick missfall så ville jag veta att det va nåt där. Sen det vanliga i vecka 19.

 Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Hade väl inga tankar riktigt så men så bra som möjligt.

Hur började din förlossning? Med värkar.

Hur lång var din förlossning? Ja vi kom in vid 3 halv 4 på morgonen sen 07.21 är ju Wilmer född så det gick ganska fort.

 Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Jag födde vaginalt

Hur mycket var du öppen när du kom in? 4 cm

. Vilken smärtlindring tog du? Jag hade bara lustgas, skulle få eda men hann inte.

 Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? Tror det vart ca 45 min.

 Blev det komplikationer? Nej.

 Fick du sy? Ja dom klippte mig så jag fick sy 4 stygn.

 Vad tyckte du var jobbigast? Ja jag vet inte kanske att jag trodde jag skulle dööööö ett tag där hehehehe

.Var du rädd för något? Att bli snittad!!

Skrek du? Ja när jag tog i utav bara helvete!!!!

Hur många var inne i förlossningsrummet? Tror dom va 3 st

Hade du någon nära med dig? Ja Larsa va med

 Hur var vikt och längd? 3634g  50 cm lång

 Ögonfärg: mörkblå Hårfärg: Brun

 Ammade du? Ja

 Ammar du nu? Nej gud ongen är ju 1,5 år

 Hur gammal är bebisen nu? Wilmer är 1 år och 5 mån

 Vad tyckte du om förlossningen? Ja det va ju lite som man tänkt sig, fast smärtan va inte alls som man tänkt sig, en smärta man aldrig tidigare upplevt. trodde fan jag skulle kolavippa ett tag.....men det va en otrolig häftig upplevelse!!!

 Vill du ha en till? ABSOLUT!!!

 Planerar ni ett till? Ja

 När kommer andra barnet? Det vet jag inte.

 Hur är ert förhållande nu? Det är bra, men visst har det varit kämpigt vissa perioder,Man får ju inte lika mycket tid för varandra, så det gäller att bita ihop å visa varandra att man älskar varann.

 Vilken vecka födde du i? 38+5


Hej Hej.....

 
 
Jessica A

Jessica A

19 mars 2010 09:41

Verkar som om du hade det rätt OK när du väntade och fick din lillkille! Ungefär likadant = bra hade jag det när jag väntade min lilla tjej.

Kanske tittar in o hälsar på er här på bloggen nån mer gång... o lär alldeles säkert kommentera. Visst är det kul när nån gör det!

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
Tessan

Tessan

20 mars 2010 20:23

Roligt att läsa =)
Vad roligt att ni planera en till, hoppas det blir ett plus snart då.

http://www.mammatessan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 11 november 2011 22:25

Va länge sen jag skrev......sorry..............har inte haft orken å lusten att skriva, men jag ska försöka ta mig i kragen å skriva nu. Mycket har hänt sen sist fan jag har ju inte skrivit sen i juli    Mamma har fyllt 50, Wilmer har fyllt 3år m...

Av Camilla - 11 juli 2011 21:43

Ja när jag ändå är i farten så lägger jag väl in lite bilder från Holland....               från en liten båttur vi gjorde första dan....fanns x antal husbåtar efter kanalerna såg ganska mysigt ut.         Lite bilder från stan.....

Av Camilla - 11 juli 2011 18:03

.......För dålig uppdatering!!!!   Har inte hänt så mycket sen sist....va ju till holland iof hahaha ska lägga in lite bilder från det LOVAR!!! Sen har vi gått på sommarlov......och det såg ju välldigt mörkt ut för min del ang sommarjobb, men j...

Av Camilla - 21 april 2011 18:41

Tänkte önska er alla en:           Tänkte att ni även skulle få se lite bilder....... Vi har ju haft grupparbete i skolan....och våran grupp fick 1800-tals och framtidens blomsterhistoria mycke intressant. Såhär blev vårat resulat som vi bt...

Av Camilla - 30 mars 2011 21:00


Ja jag vet........sen jag skrevs sist så har jag ju börjat på praktik....å den har gått fort må jag säga har bara 2 dar kvar nu sen är det skola igen.....ja jag gör min praktik på blomsterlandet å jag trivs som fan alla är så lättsamma å snälla.... ...

Ovido - Quiz & Flashcards